Saturday, May 15, 2010

Asiat tärkeysjärjestykseen

Viuuuh! Siinä meni viimeset 3,5 vkoa. Eilen kun taas aloitin täyteen buukatun lauantaipäivän reippaalla ja rankalla ylämäki-alamäki kävelyllä Bukit Timahin luonnonpuistossa (missä oli yön sateen jäljiltä kosteusprossa varmaan 100) ja lähdin heti perään biitsille, unohtui niin kunnon nesteytys kuin auronkorasvan laitto naamaankin (miten mä sen aina juuri naamasta unohdankin?!?!) - ja tuloksena migreeniä muistuttava päänsärky ja pahaolo.. juuri ja juuri sain itseni pystyyn, retromekkoon ja ekoihin firman pirskeisiin. Nyt sitten jätin aivan liian vähälle viime aikoina muutenkin jääneen hot yogan väliin ja koitan rauhoittaa menoa ottamaalla ihan iisisti koko aamupäivän.. iltapäivä meneekin agilityn parissa (aloitin viime sunnuntaina alkeiskurssin apuopena + omat 2h treenit päälle) - rajansa rauhoittumisellakin :D!

Viimeset viikot on tosiaan menneet ihan hullua vauhtia. Oonko mä oikeesti huomenna aloittamassa jo neljättä viikkoani töissä?? Wow.

Töiden saamisestahan mä kirjoittelin jo aiemmin, mutta se mikä jäi tekemisen touhussa kokonaan huomiotta, oli mun viimeiset päiväni 'lady of leisure'na. Lääkärissä käynnin (sain siis Suomessa käynnin jälkeen sekä flunssan että allergia oireita koirista kun Suomessa kuivuneet limakalvot oli herkistyneet) lisäksi mä nimittäin olin tietysti viimestä kertaa keskellä viikkoa koirapuistossa, aamukahveilla suomalaisten 'rouvien' kanssa (aiheena oli 'puhtaampi elämä vähemmillä kemikaaleilla' jonka hyvä ystäväni, mikrobiologi Hanna alusti, ja minä autoin vihersmoothie annosten teossa :)!), vapaaehtoishommissa Pets Villan koirasuojalla, kutsuin ilmaistointikone huoltajan käymään ja kuorrutuksena kakun päällä olin lounaalla ja shoppailemassa Hannan ja Helin kanssa. Aah ihanuutta, se iltapäivä oli kyllä aika täydellinen, meillä oli hauskaa etsiessämme mulle toimistovaatteita, välillä lepuutettiin jalkoja kahvilassa, ja kaksi kaupppakeskusta, monta hyvää ostosta ja 8 tuntia myöhemmin me päädyttiin Helille päättämään ilta viinipullon ääreen :).

Nykyisin sitten päivät menee toimiston viileydessä noin aamu kahdeksasta noin ilta puoli kuuteen. Välissä on kyllä tunnin lounastauko, mutta töitä on ihan oikeasti tarkoitus tehdä vähintään 44 tuntia viikossa. Ylitöitä sitten vielä päälle tarvittaessa, mutta toistaiseksi ainakin on ollut joustavaa, niin että jos maanantaina menee seitsemään, niin perjantaina voi lähteä ennen viittä. Mitään kulunvalvontaa ei ole, mutta eihän sellaista tälläinen rehellinen suomalainen tarvitsekaan, kyllä omantunto pistää jos lintsaa. Mulle sopii tällainen molemminsuuntainen jousto, ja periaate että töitä tehdään kun niitä on, oikein hyvin. Vaan kyllä ex-lady of leisure:lla silti sopeutumisvaikeuksia on ollut! Päivät tuntuu tosi pitkiltä, ei mainaa millään iltapäivällä jaksaa keskittyä ja kahviakin on alettu taas juomaan enemmän. Viikonloput tuntuu liian lyhyiltä ja lomaakin jo odotellaan.. Vaan lomiahan mulla ei paljoa ole, yhteensä 9 päivää 6kk aikana (mulla nyt alkuun 6kk määräaikainen sopimus), ja niistä 7 menee heti kättelyssä kun lähdemme Irlantiin Keithin ja Olivian häihin. Niin, ja tämähän tarkoittaa että Suomessa käynti kesällä jää minulta väliin..

Töissä olen viihtynyt. Työtehtävät ovat sekä haastavia, uusia juttuja, että helppoja, entuudestaan tuttuja juttuja. Työkaverit on kaikki mukavia, toiset mukavempia kuin toiset :) Töistä, työkulttuurista jne. taidan kirjoittaa seuraavalla kerralla (joka on toivottavasti pian) sillä nyt täytyy hoitaa asioita joita ei viikolla kerkeä: käydä kaupassa :D!! Kuulostaa kyllä hullulta, mutta kun Rekku nyt vihdoin on sopeutunut olemaan koko päivän yksin (vaikka kyllä se vielä aamuisin mua mulkoilee kun töihin lähden), niin sitä ei malta illalla yksin jättää.. ja illat on lyhyet töiden jälkeen, ei meinaa millään keretä sekä urheilla, olla koiran kanssa että hoitaa vapaahetoishommia ja yhteydenpitoa netissä!

No comments:

Post a Comment